Als er een auto geimporteerd wordt waar een Europese typegoedkeuring op zit, dan kan er volstaan worden met een normale RDW keuring. Hiervoor is wel een CVO nodig, welke de importeur af kan geven. De ervaring leert echter dat de meeste importeurs zich niet inlaten met US import en daarom geen CVO afgeven. Dan rest er helaas niets anders dan een uitgebreide keuring.

Er kan een individuele keuring bij de RDW uigevoerd worden. Deze keuring vind plaats in Lelystad en de kosten bedragen zo'n 1000 euro. In het algemeen is er sprake van een behoorlijke wachttijd voor de RDW keuring. Ook is deze keuring aardig streng. De auto moet namelijk aan allerlei specifieke Europese eisen voldoen.
Een andere optie is daarom een Duitse TUV keuring laten uitvoeren. Deze is iets goedkoper en wat minder streng. Ook kan de TUV een uitzonderingsgoedkeuring doen voor specifieke zaken. Hierbij valt te denken aan de in Europa verplichte automatische hoogteafstelling van de koplampen. Die is in de VS niet verplicht en dus ook vaak niet aanwezig. Dan is een uitzonderingsgoedkeuring goedkoper dan laten aanpassen voor de RDW keuring.

Zaken waar rekening mee gehouden moet worden zijn de afwijkende koplampen. Het merendeel van de US auto's hebben andere koplampschijnsel dan in de EU is toegestaan. Hiervoor zullen de koplampen vervangen moeten worden. Verder kunnen de banden een probleem zijn als ze geen EU goedkeuring hebben. Ten slotte komt het nog wel meer dan eens voor dat de richting aangepast moet worden (moeten helder oranje knipperen) en dat er geen mistachterlicht aanwezig is (voor de keuring een opbouwdingetje monteren die na tijd weer verwijderen voldoet).

Nadat er een TUV goedkeuring is en dus een Duitse toelating, kan de auto naar de RDW voor een normale RDW keuring. De auto geld dan als een duitse import in plaats van een US import. Dat maakt de keuring erg eenvoudig.